Czy można transportować ponadgabaryty po godzinach? - i trans

transport wielkogabarytowy

Optymalne działanie przedsiębiorstwa a transport

Posiadanie własnego biznesu to codzienne wyzwania na wielu płaszczyznach. Część obowiązków możemy oddelegować na innych pracowników, natomiast wciąż wiele spraw pochłania nasz czas wolny. Prowadząc firmę, w k

Czy można transportować ponadgabaryty po godzinach? - i trans transport wielkogabarytowy
tórej konieczny jest transport maszyn, warto by współpracować z profesjonalnym i rzetelnym logistykiem. W tej kwestii nie ma czasu na pomyłki. Gdy terminy stale nas gonią, czasami o sukcesie decydują godziny. Każdy, kto pracuje w branży budowlanej wie jak ważny jest transport ciężki. Deweloper, który jest odpowiedzialny za wybudowanie kilkunastu budynków na jednej działce, musi działać bardzo sprawnie. Jeżeli na plac budowy zamówiona została maszyna, musi ona zostać wykorzystana do wielu celów - nie ma czasu na pomyłki. Transport ponadgabarytowy jest wykorzystywany również w rolnictwie. Organizowanie maszyn rolniczych to kwestia, o której wie każdy rolnik. Również w przypadku magazyn i hal produkcyjnych, taki transport może zoptymalizować działanie przedsiębiorstwa i nie narażać go na zbędne straty materialne.


I dlatego zajmują się nim wyłącznie

Przepisy prawa od lat precyzują jakie normy muszą spełniać ładunki transportowane w tradycyjny sposób. Jednocześnie wskazują one na wartości, które uznawane są za ponadgabarytowe. I tak na przykład transport maszyn ważących powyżej 42 tony, czy ładunków wyższych niż 4 metry, musi być organizowany w specjalnych warunkach. W tym celu wyodrębnia się specjalną kategorię transportu, a mianowicie transport ponadgabarytowy. Bo rzeczywiście tam, gdzie gabaryty są duże, rosną też i problemy związane z organizacją trasy.
Jeśli chodzi o transport ciężki, tu szczególną rolę odgrywa nośność dróg oraz mostów. W przypadku wysokich ładunków, problemem mogą być zbyt niskie wiadukty. Z kolei transport ładunków bardzo długich czy szerokich wiąże się z koniecznością omijania tras, gdzie występują ronda czy bardzo wysokie krawężniki. Jak więc widać ten rodzaj transportu wymaga ogromnego zaangażowania w przygotowanie trasy i organizację samego procesu. I dlatego zajmują się nim wyłącznie wyspecjalizowane firmy.


Transport jak wiele innych gałęzi przemysłu

Transport, jak wiele innych gałęzi przemysłu, rozwija się w ostatnim czasie bardzo dynamicznie. Dowodem na to może być transport ponadgabarytowy, który pozwala przewozić z miejsca na miejsce coraz cięższe, szersze, czy wyższe ładunki. To, co nie mieści się w normach, też można przetransportować, z zachowaniem oczywiście zasad bezpieczeństwa. Problemem natomiast bywają drogi. Transport ciężki wymaga bowiem specjalnych warunków. Tymczasem ostre zakręty, maleńkie ronda, czy mosty o niewielkiej nośności często go uniemożliwiają. A na pewno nie pozwalają przeprowadzić najkrótszą i najszybszą trasą. Wszystko to sprawia, że transport maszyn i innych ciężkich ładunków organizują wyłącznie wyspecjalizowani przewoźnicy. To w ich gestii leży ułożenie trasy i uzyskanie odpowiednich zezwoleń. Oni też dobierają zawsze środek transportu i dbają o to, aby cała droga była odpowiednio zabezpieczona. Tak więc choć transport taki nie jest łatwy, z pewnością nie jest niewykonalny. Widać to zresztą na polskich drogach.


W jakich przypadkach potrzebny jest transport ponadgabarytowy?

Transportowanie dużych ładunków na terenie Europy jest tematem bardzo skomplikowanym. W odróżnieniu od zwykłych transportów, transport ponadgabarytowy wymaga obecności pilota zarówno prowadzącego konwój, jak i zamykającego konwój. Takie przejazdy odbywają się z reguły w nocy. Dla kogo przeznaczony jest taki transport? Po co w ogóle przewozić ciężkie ładunki? Idealnym przykładem jest import maszyn rolniczych z Niemiec. Kombajny, ogromne przyczepy czy ciągniki rolnicze kwalifikują się pod transport ciężki. Niektóre mniejsze modele ciągników można przewieźć zwykłym tirem, ale generalnie transport maszyn odbywa się na zasadach przewozu ponadgabarytowego. Drugim, sztandarowym przykładem transportów ciężkich, które spotyka się bardzo często na niemieckich autostradach są elementy budowy wiatraków elektrycznych. Te giganty transportowane są tylko i wyłącznie w nocy. Szerokość takiego ładunku często zajmuje ponad szerokość jednego pasa ruchu, co ogranicza możliwości wyprzedzania nawet dla samochodów osobowych.



© 2019 http://i-trans.gadzety.gsm.pl/